Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Výměnný obrázkový komunikační systém a jeho aplikace u dítěte s poruchou autistického spektra
Kozlová, Veronika ; Chittussiová, Lenka (vedoucí práce) ; Nováková, Ivana (oponent)
Bakalářská práce s názvem "Výměnný obrázkový komunikační systém a jeho aplikace u dítěte s poruchou autistického spektra" se zabývá problematikou komunikace dětí s poruchami autistického spektra. Jedním z cílů práce je podat komplexní přehled o základních poznatcích autismu, které se dotknou historie, triády postižení (charakteristických rysů dětí s autismem), etiologie a dělení autismu dle adaptability. Dalším cílem je pak seznámit čtenáře s podrobnou charakteristikou a využitím výměnného obrázkového komunikačního systému, jelikož tento systém je účelnou metodikou alternativní komunikace, která činí svět více pochopitelným a to nejen dětem s poruchami autistického spektra. Cílem praktické části bakalářské práce je zodpovězení hypotéz, čehož je dosaženo prostřednictvím případové studie. Ta se zabývá životním příběhem a používáním komunikační terapie v běžném životě chlapce s poruchou autistického spektra. Část této práce je také doplněna o dotazníkové šetření, které analyzuje postoje dalších rodičů na výměnný obrázkový komunikační systém.
Možnosti využití metody alternativní a augmentativní komunikace VOKS u dětí s PAS v rámci rané péče a v období docházky do mateřské a základní školy
Neumannová, Lenka ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Práce se zabývá nastavením funkční komunikace prostřednictvím metody VOKS u osob s poruchou autistického spektra napříč jednotlivými stupni vzdělávání a je rozdělena na teoretickou a praktickou část. S klíčovými pojmy objasňujícími problematiku autismu, významu komunikace a vzdělávání osob s poruchou autistického spektra seznamuje teoretická část práce, která je rozdělena do několika oblastí. Hlavním zastřešujícím tématem je metoda VOKS, která kompenzuje poruchu v dorozumívání se jedince s poruchou autistického spektra, a to buď přechodně, nebo trvale. Dále na základě rozhovorů s účastníky výchovně vzdělávacího procesu analyzuje práce aplikaci metody a vzájemnou spolupráci jednotlivých vzdělávacích institucí, ale i rodičů. V empirické části jsou rozhovory doplněny případovou studií, která dotváří obraz zkoumaného výzkumného problému. Výstupem práce jsou doporučení komparovaná s výsledky provedeného šetření. Oblast vzdělávání jedinců s poruchou autistického spektra je jedna z nejtěžších speciálně pedagogických disciplín s ohledem na pozornost, individuální přístup, úpravu prostředí a současně i značnou část trpělivosti ze strany pedagogů. Ti hrají klíčovou úlohu při jejich vzdělávání. Efektivita vzdělávacího procesu je především závislá na rozvíjení slabé stránky dítěte, aby nezpomalovala jeho výkon...
Spolupráce rodiny a základní školy speciální a její význam
Kučerová, Kristýna ; Ortová, Marie (vedoucí práce) ; Zimová, Jitka (oponent)
Bakalářská práce se zabývá spoluprácí rodiny a základní školy speciální. Pro svou bakalářskou práci jsem si vybrala Základní školu speciální v Sušici - odloučené pracoviště Diakonie Českobratrské církve evangelické Merklín, kde jsem prováděla i rozhovorys rodiči a zástupkyní ředitelky pro praktickou část mé práce. Cílem mé bakalářské práce bylo ukázat význam a důležitost spolupráce rodiny a základní školy speciální a ukázat možnosti, jak škola s rodinou spolupracuje. Teoretická část obsahuje pojmy, které se vztahují k základní škole speciální, rodině a ke spolupráci. Pro praktickou část jsem zvolila kvalitativní výzkum tvořený z polostrukturovaných rozhovorů. V rozhovorech jsem sledovala význam Základní školy speciální v Sušici pro rodiny a jejich děti a význam spolupráce mezi rodinou a školou. Závěrečná část mé práce hodnotí mé získané poznatky z celkové práce.
Výměnný obrázkový komunikační systém a jeho aplikace u dítěte s poruchou autistického spektra
Kozlová, Veronika ; Chittussiová, Lenka (vedoucí práce) ; Nováková, Ivana (oponent)
Bakalářská práce s názvem "Výměnný obrázkový komunikační systém a jeho aplikace u dítěte s poruchou autistického spektra" se zabývá problematikou komunikace dětí s poruchami autistického spektra. Jedním z cílů práce je podat komplexní přehled o základních poznatcích autismu, které se dotknou historie, triády postižení (charakteristických rysů dětí s autismem), etiologie a dělení autismu dle adaptability. Dalším cílem je pak seznámit čtenáře s podrobnou charakteristikou a využitím výměnného obrázkového komunikačního systému, jelikož tento systém je účelnou metodikou alternativní komunikace, která činí svět více pochopitelným a to nejen dětem s poruchami autistického spektra. Cílem praktické části bakalářské práce je zodpovězení hypotéz, čehož je dosaženo prostřednictvím případové studie. Ta se zabývá životním příběhem a používáním komunikační terapie v běžném životě chlapce s poruchou autistického spektra. Část této práce je také doplněna o dotazníkové šetření, které analyzuje postoje dalších rodičů na výměnný obrázkový komunikační systém.
Využití alternativních a augmentativních komunikačních systémů u dětí s dětskou mozkovou obrnou
UHLÍKOVÁ, Barbora
Bakalářská práce je zaměřena na využití alternativních a augmentativních komunikačních (AAK) systémů u dětí s dětskou mozkovou obrnou (DMO). Cílem je vytvořit přehled metod AAK vhodných pro děti s DMO a zjistit, jak přispívá využití metod AAK ke zlepšení v oblasti sociálních vztahů a vzdělávání. V úvodní části práce je vymezen pojem DMO, charakterizovány její formy a příčiny vzniku, dále je pozornost věnována problematice narušené komunikační schopnosti jedinců s DMO, jež velkou měrou ovlivňují následný vývoj a osobnost jedince. Přehled metod AAK určených ke kompenzaci narušené komunikační schopnosti je zaměřen především na postupy známé a dostupné v České republice. Výzkumná část práce obsahuje popis metodiky, pět případových studií dětí s diagnózou DMO, které využívají některý ze systémů alternativní komunikace, a závěrečnou diskuzi.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.